Forum Dom IKEA
ZMIEŃ
    Dodaj do ulubionych

    gwarancja 25 lat na materace to ściema !?!?

    29.03.11, 15:25
    rozczarowałam sie bardzo postawą ikea. 16 marca był u mnie serwisant do materaca sultan który kupiłam 4 lata temu (przetarł się materiał obiciowy i wystają metalowe elementy oraz marszczy się gąbka) serwisant uznał reklamację i powiedziałam że mamy sie zgłosić so sklepu aby sfinalizować reklamację. poczytałam sobie warunki gwarancji na str. ikea („jeśli ikea już nie prowadzi sprzedaży danego produktu, to w takim przypadku ikea zapewni odpowiedni zamiennik. decyzja o tym, co jest odpowiednim zamiennikiem należy wyłącznie do ikea i zależy od własnego osądu ikea.”) i pojechałam. 21 marca pojawiałam sie w sklepie i po rozmowie z pracownikiem sklepu dowiedziałam się że "odpowiedni zamiennik" jest w cenie 895 zł, a ja za swój materac zapłaciłam 4 lata temu 445 zł, i jak chce to mogę sobie dopłacić różnicę a jak nie to mogę odstąpić od umowy i oddadzą mi kasę!!! powiedziałam mu że to nie z mojej winy ceny materacy tak wzrosły i że ja nie chcę od nich nic więcej niż to co mi się należy i żeby się wywiązali z umowy i warunków gwarancji więc on znów, że mogę "odstąpić od umowy" jak mantrę. dają na materace 25 lat gwarancji a jak coś się zepsuje to umywają ręce!! ja ze swojej str. dotrzymałam umowy kupna i zapłaciłam za materac 4 lata temu, a ikea udzieliła mi gwarancji z której chce sie teraz wywinąć
    Edytor zaawansowany
    • ukrywka74 30.03.11, 15:15
      miło mi poinformować, iż dziś otrzymałam tel. z ikea i zostały uznane moje racje, w najbliższym terminie zostanie wymieniony mój materac, wniosek z tego taki, że jeśli masz rację to egzekwuj to co ci się należy :-)
    • benawa 20.09.11, 21:21
      A propos materacy: cd. Może ktoś wie jak zareklamować materac ( koszt 1000zł, więc nie mały), kupiony zaledwie kilka miesięcy temu, nie w ikea. Dopiero " w praniu" tj. leżeniu, się okazuje że niezbyt wygodny, rano plecy bolą jak diabli. Nie nastąpiła żadna wada fizyczna ( przedarcie materiału, itp) co pytany w sklepie sprzedawca poinformował jest warunkiem reklamacji. Czy to prawda???
      NIe chcę męczyć sie kilka lat wyrzucając pieniądze w błoto i kupując nowy. Dodam, że na innym łóżku, plecy nie bolą więc to raczej nie organizm daje w kośc ale materac ;))
    • karolinkajoginka 03.07.18, 17:08
      No nie wiem, ja mam materac, który ma 20 lat gwarancji i po roku zaniosław na gwarancję pokrowiec bo urwał mi się suwak i bez problemu wymienili, chociaż wiem, że to drobiazg w porównaniu do Twojej sytuacji. Zapytałam wtedy czy rzeczywiście jeśli będę miała większy problem, np materac się rozejdzie, uszkodzi to czy przypuścmy po 15 latach mi to naprawią lub wymienią. Pan powiedział, że w okresie czasu gwarancji firma ma obowiązek naprawić lub wymienić materac jeśli jest on niezgodny z umową, czyli np eśli wezmę piłę i przetnę go na pół to tegoo nie zrobią bo ewidentnie to nie jest wina materaca, w końcu nie jest ze stali ale w przypadku kiedy zbyt szybko się zużyje i nie będą temu winne czynniki zewętrzne to należy interweniować. Trzeba też czytać uważnie regulamin takiej gwarancji. W przypadku producenta mojego materaca muszę powiedzieć że raczej nie będę mieć problemu w przyszłości ale to był materac za 5 tys. zł więc taka obsługa właśnie powinna być, firma Curem dobrze sobie z tym radzi.
    • kedziora_mon 12.07.18, 17:02
      Wiatm czy ma Pani jeszcze ten materac? prosze o info
    • karolinkajoginka 03.08.18, 22:09
      Ja również jestem ciekawa, mam nadzieję, że potraktują Panią tak jak mnie Curem.
    • qbaguzik 10.09.18, 13:15
      Potwierdzam opinię karolinkajoginka. Marka Curem ma super obsługę posprzedażową. Co prawda mi się nie przydarzyło na szczęście żadne zniszczenie ale jak widzę 20 lat gwarancji daje dużo pewności jeśli chodzi o jakość. Myślę też, że jeśli materac ma tyle i tyle lat gwarancji i to jest w umowie to dana firma musi się z tego wywiązać, a jeśli tego nie robi są inne możliwości egzekwowania prawa i należy z nich skorzystać.

    Popularne wątki

    Nie pamiętasz hasła lub ?

     

    Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

    Nakarm Pajacyka
    Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.