Dodaj do ulubionych

Jak wyegzekwować usunięcie szkód?

16.08.07, 11:45
Ze względu na wadę konstrukcyjną budynku (poza gwarancją) woda z
rynny powoduje że ściana wewnątrz mieszkania nasiąka wodą w miejscu
gdzie przebiega instalacja elektryczna. W chwili obecnej zaczyna już
odpadać tynk ze ściany. Od ponad roku zgłaszam problem do
administratora ten jednak twierdzi że to mój problem bo dotyczy
mojego mieszkania. Żadne remonty wewnątrz nie załatwią sprawy bo
ściana i tak będzie nasiąkać od rynny na zewnątrz. W jaki sposób
wyegzekwować usunięcie tej wady i czy mam prawo do zwrotu nakładów
poniesionych na likwidację problemu w mieszkaniu. Bardzo proszę o
radę.
Edytor zaawansowany
  • grypsera 16.08.07, 12:08
    Ubezpiecz mieszkanie!!!!!!!!
  • agata1904 16.08.07, 12:21
    Mieszkanie mam ubezpieczone ale jak pisałam remont mieszkania nie ma
    sensu dopóki nie zostanie zlikwidowane źródło problemu, które tkwi w
    rynnie położonej na zewnątrz budynku. Mogę oczywiście położyć nowy
    tynk w pokoju ale i on odpadnie kiedy przesiąknie wodą spływającą po
    ścianie zewnętrznej.
  • grypsera 16.08.07, 13:03
    Nie rozumiesz! zgłoś się do ubezpieczyciela po odszkodowanie, on Ci
    wypłaci i ustali kto jest winny, żeby sobie to z niego ściągnąć.
    Jeśli jest to wada konstrukcji to wspólnota winna to naprawić a jak
    nie to płacić Ci odszkodowanie. Jak zapłacą kilka razy to pójdą po
    rozum do głowy i usuną usterkę.
  • vikii2 16.08.07, 14:28
    Ciekawe ,czy administrator ,odpowiedzialaby Tobie na pismie ,ze
    to Twoj problem?
    Wszelkie sprawy i ta pisz ,zawsze musisz dostac odpowiedz. I
    tak jak poprzedniczka ,zgols to do ubezpieczyciela.Nie
    rozumiesz jednej rzeczy ,ubezpieczyciel ,wysle do Ciebie
    pracownika ,ktory stwierdzi co jest przyczyna.Robi to w
    obecnosci administratora .Jezeli bedzie to wina
    Wspolnoty ,dostanie regres ,jezeli nie ma ubezpieczenia od
    tych spraw ,obciazy mieszkancow i to spowoduje ,ze szybko zajma
    sie .Pisze o tym juz ktory raz.Dla Ciebie to
    uciazliwe ,ale nie masz wyboru,zalanie ,Ty robisz remont
    (przeciez nie musisz perfekt),lub robi to firma (a firma w
    ktorej sie ubezpieczylas zwraca kase) i tak do skutku.Nie
    masz innego wyjscia.Sorry za chaos w moim poscie.
  • agata1904 16.08.07, 15:33
    Bardzo dziękuję za podpowiedzi. Siadam i piszę pismo, a jak nie
    zadziała zgłaszam ubezpieczycielowi.
  • ana-1971 11.02.18, 15:31
    Ups miałam dokładnie ten sam problem, tyle że woda z rynien zalewała ściany korytarza piwnicznego.
    Budynek był nowo oddany więc parokrotnie dzwoniłam, e-mailowałam, nagabywałam dewelopera. Deweloper na początku niewidział problemu, ponieważ to tylko ja zgłaszałam. Przedstawiciel dewelopera poszedł do projektanta- coś przeprojektowali i czekamy do wiosny na kolejny deszcz. Może będzie wszysko dobrze.
    Prośba do osób mieszkających we wspólnotach: proszę od razu reagować /zgłaszać usterki, a nie czekać aż ktoś inny ją zgłosi lub minie okres gwarancji.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła lub ?

Zapamiętaj mnie

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.