Dodaj do ulubionych

audyt finansowy we Wspólnocie

08.08.06, 23:17
Wchodzę do nowego Zarządu, który zacznie wkrótce działać. Powinniśmy
przeprowadzić chyba jakiś audyt finansowy, żeby sprawdzić jaki "spadek"
zostawił Nam stary zarząd? Czy polecacie do tego jakąs firmę z Warszawy lub
okolic?
Edytor zaawansowany
  • serafin666 08.08.06, 23:35
    kompletna bzdura ; rok 2005 został ( prawdopodobnie ) rozliczony i zamknięty ;
    w roku 2006 należy sprawdzić zgodność wpłat zaliczek z planem finansowym i
    poniesione ( też zgodnie z planem i uprawnieniami zarządu ) wydatki - do tego
    jest potrzebna znajomość rachunków na poziomie 5 klasy i, przede wszystkim,
    zdrowy rozsądek
  • wprost5 09.08.06, 09:35
    Pomysl Izy nie jest taka bzdurą jak pisze serafin. Gdyby wiecej tak myślało jak
    Iza, uniknęłoby się prawdopodobnie wielu zaskoczen po latach - było tak dobrze
    a nagle jest źle!

    Jest oczywiste, że ktoś wchodząc jako nowa osoba do władz(a takim czymś jest
    zarząd wspólnoty) ma prawo wiedzieć, co obejumuje, choćby dlatego, aby za kilka
    miesięcy nikt jej się nie czepial, ze to właśnie ona odpowiada za jakieś
    niedociągnięcia itp.

    Może zbyt szumnie Iza określiła to mianem audytu finansowego - chodzi moim
    zdaniem o protokół, co się przejmuje od poprzedników, jaki jest stan zobowiązań
    i należności, co jest na koncie, jakie sprawy są w toku itp.
    Wydaje mi się, że mozna to zrobic samemu, firmy audytorskie duzo wezma
    pieniędzy imoga zrobić to źle.
    Osobiście mam jak najgorsze doświadczenia z firmami audytorskimu badającymi
    sprawozdania finansowe nie współnot ale spółdzielni - dwie biegłe zostały
    ukarane zakazem wykonywania zawodu na rok czasu, cztery otrzymały nagany,
    złożono doniesieni do prokuratury i uczyniła to Krajowa Izba Bieglych
    Rewidentów! Kolejna sprawa jest w sądzie dyscyplinarnym, szykuje się następna.
    Z tego wynika, że tzw. biegli rewidenci fatalnie wykonują swoją pracę, mamy
    dowody, że wręcz dokonują oszustw i biorą za to pieniądze! I jesli nie jest to
    niezbędnie konieczne, nie angazowalbym w takie sprawy, o jkich pisze Iza, firm
    audytorskich - szkoda czasu, nerwów i pieniędzy, bo wynik moze być nie taki,
    jakiego sie oczekuje. Lepien zrobić to samemu, bo chyba można - poytajcie
    udzielającej się na tym forum Javy9, bo ona niedawno to robiła.
  • java9 09.08.06, 10:12
    niestety nie będę w stanie pomóc, przynajmniej na chwilę obecną,
    ponieważ nie mogę doprosić się od administratora spisu wszystkich
    dokumentów, które do tej pory zgromadziła wspólnota.
    Może zapomniał...po wakacjach się przypomnę...

  • ola19801 10.08.06, 12:25
    > Jest oczywiste, że ktoś wchodząc jako nowa osoba do władz(a takim czymś jest
    > zarząd wspólnoty)
    Witam.
    Zarząd nie jest żadną "władzą" w wspólnocie.
  • java9 09.08.06, 10:26
    Najpierw zorientuj się, co na to Wspólnota, bo audyt finansowy
    kosztuje,a ten koszt musi zaakceptować większość Właścicieli.

    Na razie proponuję spisać protokół, w którym będzie napisane jakie
    dokumenty przejął Zarząd, tym samym zorientujecie się, które sprawy
    są w toku,które zostały załatwione, a które nawet nie ruszone.

    Jeśli stary Zarząd nie raczył Wam tych dokumentów przekazać,to sam może
    mieć do siebie pretensję, bo to im powinno zależeć a nie Wam,
    na tym aby się "rozliczyć" i zdobyć od Was podpisy pod tym "rozliczeniem".

    Potem spiszcie wszystkie faktury, za co, czy zgodne z Planem Finansowym,
    czy koszt potwierdzony przez stary zarząd ( jesli nie, to w protokole
    zapisać,"brak podpisów zarządu") czy zapłacone i kiedy ( czy w terminie,jesli
    nie to zapisac w protokole, bo potem bedzie problem z odsetkami karnymi)

    Potem wpłaty Właścicieli - czy są regulowane w terminie, czy są Właściciele,
    którzy nie płacą, czy Zarząd cos z tym robił ( jeśli nie to koniecznie zapisać
    w protokole). Jeśli płacą do 20-ego albo do 30-ego to im przypomnieć o
    ustawowym obowiązku regulowania zaliczek na utrzymanie nieruchomości wspólnej
    do 10-ego,jak nie poskutkuje to obciążyć odsetkami ( ja usłyszałam ostatnio
    argument, że jak ktoś ma lokaty to nie będzie ich specjalnie zrywał tylko po to
    aby regulowac płatności do 10-ego i mam się cieszyć, że w ogóle są wpłaty !!!)

    Na razie nic więcej mi do głowy nie przychodzi, bo sprawa przede mną,
    a nigdy do tej pory nie przejmowałam zarządu.

    Czy macie administratora we Wspólnocie czy działacie sami ?

  • iza752 10.08.06, 13:52
    Czyli powinnam sprawdzić wszystko co działo się w 2006 roku? Nie powinnam
    prześledzieć finansów współnoty za lata ubiegłe?
    Dziękuję bardzo za pomoc
  • iza752 10.08.06, 13:50
    Nie oczekiwałam od Ciebie agresji i oceniania mojej osoby tylko pomocy jak
    zrobić, żeby w razie braku kasy z winy poprzedniego zarządu za to nie
    odpowiadać. Chyba to, że zamknięto 2005 rok nie usprawiedliwia jakichś braków
    we wspólnej kasie??!!! Z tego co się orientuje, to przestępstwa mają dłuższy
    okres przedawnienia drogi Serafinie666.
    Na razie nie mamy administratora.
  • serafin666 10.08.06, 14:15
    chyba nie rozumiesz istoty udzielenia absolutorium ; "0" agresji
  • iza752 10.08.06, 14:19
    Chyba nie rozumiem. Czy mam rozumieć, że absolutorium, to zgoda Wspólnoty na
    wszystkie ewentualne wcześniejsze machlojki?
  • now.edi 23.04.14, 16:00
    sprawdź fss-finanse.pl. kiedyś miałem do czynienia z tą firmą i mogę śmiało powiedzieć, że można polecić!
  • wspolnota.net.twa 24.04.14, 11:04
    iza752 napisała:

    > Chyba nie rozumiem. Czy mam rozumieć, że absolutorium, to zgoda Wspólnoty na
    > wszystkie ewentualne wcześniejsze machlojki?


    Jeżeli sprowadzasz udzielenie absolutoriom - ocena członka zarządu za działalność w ostatnim roku obrachunkowym - piszą o machlojkach to tak m jest to rozliczenie z machlojek.

    A wg ciebie, to co taki audyt ci da? na podstawie jakich przepisów chcesz go przeprowadzić .
    łatwo się wydaje cudzą kasę ( kasę właścicieli lokali) .

    Ty kompletnie nie masz podstawowej wiedzy jak wspólnoty działają , jak należy prowadzić ewidencje pozaksięgową wspólnoty , od jakiego momentu kto za co odpowiada , jakie są obowiązku właściciela lokalu , członka Zarządu WM , itd.

  • nk45 23.04.14, 16:51
    Poproś na piśmie o takie dane Wspólnoty na dzień 31.XII:

    1. Stan wszystkich środków finansowych na kontach bankowych
    2. Należności

    3. Sumę wszystkich wyników finansowych od czasu powstania wspólnoty
    4. Zobowiązania

    Podaj te wielkości na forum a dowiesz się prawie wszystkiego. Będziesz miał część audytu za darmo.
  • veraud00 04.08.14, 13:42
    Oczywiście, że powinniście przeprowadzić audyt. Kontrola i sprawdzenie dotychczasowego stanu finansowego Wspólnoty to bardzo ważna kwestia, a Ty będąc jako nowy w zarządzie, tym bardziej powinieneś się wykazać. Proponuję skorzystanie z usług tej firmy zajmującej się profesjonalnie audytem, doradztwem i innymi usługami audyt Warszawa
  • martinsobczak90 16.07.18, 14:30
    Porządny audyt finansowy dla naszej wspólnoty wykonali ludzie z Centrum Rozliczeń Wspólnot Mieszkaniowych z Krakowa (strona www – crwm.pl). Teraz też prowadzą bieżącą obsługę finansową i sobie chwalę. Wszystko jest zrobione w terminie, nie mamy jakiś opóźnień w przelewach itp.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.