Dodaj do ulubionych

sprawozdanie finansowe

09.01.04, 23:20
Wyczytałem gdzieś tu na forum, iż wspólnota nie jest zobowiązana do składania
sprawozdania finansowego do US. Niestety w ustawie o podatku od osób prawnych
Dz.U.54/654 z 2000r nic takiego nie mogę znaleźć. Może mógłby mi ktoś w tym
pomóc i podać podstawy takiego twierdzenia.
Edytor zaawansowany
  • malgorzata_p47 10.01.04, 15:48
    arząd Wspólnoty mieszkaniowej nie ma obowiązku sporządzania sprawozdania
    finansowego w rozumieniu ustawy z 29.09.1994r. o rachunkowości. Wspólnot nie
    dotyczy również rozporządzenie M.F. z 15.11.2001 w sprawie szczególnych zasad
    rachunkowości dla jednostek prawa handlowego, nie prowadzących działalności
    gospodarczej. Jako podstawę dla wspólnoty należy przyjąć art.22 ust.3 pkt10
    ustawy z 24.06.1994 o własności lokali, która wprowadziła pojęcie ewidencji
    pozaksięgowej kosztów i zaliczek na pokrycie tych kosztów. Tym samym ustawa o
    rachunkowości nie obowiązuje wspólnot. Wspólnota sama określa zakres i sposób
    prowadzenia ewidencji pozaksięgowej.
    W rozporządzeniu M.F z 15.11.2001r wspólnoty nie zostały wymienione, a to
    dlatego, że ustawa o własności lokali uniemożliwiła M.F. zastosowanie
    dyspozycji art.82 ustawy o rachunkowości.
    Reasumując po przeczytaniu w/w przepisów wspólnoty mieszkaniowe nie są
    zobowiązane do sporządzania sprawozdania finansowego " na zewnątrz". Dlatego
    też w U.S. składają w terminach ustalonych przepisami deklarację podatkową CIT-
    8 wstępną i ostateczną.
    Pozdr
  • annah7 10.01.04, 16:20
    Dodatkowo polecam grudniowy nr Mieszkanie i Wspólnota, w którym w dziale
    rachunkowość jest ciekawy artykuł pt. Sprawozdanie finansowe zarządu wspólnoty
    mieszkaniowej za rok obrotowy 2003.

    Niestety są w nim również niezbyt pocieszające informacje dla zarządców,
    dotyczące objęcia 22 % podatkiem VAT usług konserwacji oraz zarządzania i
    administrowania nieruchomościami.

    Pozdrawiam
    anna.h
  • mah4 12.01.04, 15:44
    Czy Wspólnota powinna w każdym roku składać wniosek do urzędu skarbowego o
    zwolnienie z obowiązku składania co miesiąc CIT-2?
  • malgorzata_p47 12.01.04, 19:54
    Nie wniosek a oświadczenie. Jeżeli było takowe składane w roku ubiegłym to w
    tym już nie ma potrzeby. Przepisu, który tą sprawę reguluje w tej chwili nie
    mam przy sobie. Zwolnienie obowiązuje do końca 2004r.
    Pozdr
  • martinsobczak90 16.07.18, 14:53
    Myśmy mieli problemy z rozliczeniami naszej średniej wielkościowo wspólnoty i ostatecznie teraz takie bieżące rozliczenia prowadzi CRWM -crwm.pl.  Ofertę mają szeroką, od audytu, przez bieżącą obsługę, po plany gospodarcze, także można w zasadzie każdą kwestię załatwić w jednym miejscu.
  • j666 03.08.18, 22:09
    @martinsobczak90 Spie...j spamerski ch...u.
  • nk45 09.08.18, 17:21
    Chciałbym się czegoś dowiedzieć o rozliczeniach a wszędzie robisz AUTOREKLAMĘ !!!

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.