Dodaj do ulubionych

Sciana przeciwpożarowa

12.02.10, 11:03
witajcie, właśnie dostałam końcowy projekt gotowy i dokumenty do
złożenia w starostwie, z jednej strony domu od granicy działki mam
1,5m i ŚCIANE PRZECOWPOŻAROWĄ /OGNIOWĄ?, wiedziałam że tam będzie
ale myślałam że będzie tylko do wysokości ścian a ona wystaje prawie
na całą wysokość domu, tworzy się dziwne załamanie między dachem a
ścianą ogniową ,czy to ma tak być ? czy musze mieć tą ściane?,dom i
tak jest wąski 10m, jak oddam jeszcze 1,5m(żeby było 3m od granicy)
zostanie 8,5-9m, paskudnie to wygląda
Edytor zaawansowany
  • 12.02.10, 13:57
    ekhm
    zlecilas projekt architektowi wiec to on powinien zalatwic pozwolenie na budowe
    piszesz chaotycznie
    skoro sciana ogniowa jest oddalona od dzialki o 1.5 m to jakim cudem zrobilo sie
    3 m skoro sciana ogniowa jest sciana zewnetrzna budynku

    sciana ogniowa wyglada mw jak na projekcie "daniel"
    musi byc wystawiona ponad poszycie
    pytanie tylko czy musi
    w rozp min czytamy ze okap dachu powinien byc oddalony od granicy o 1.5m
    wynika z tego ze mozesz cofnac sciane o dlugosc okapu
    wszystko zalezy od interpretacji przepisow
    poszukaj sobie w sieci rozp min infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002
    poszukaj rozp min infrastruktury z 12 marca 2009/to uzupelnienie i poszerzenie
    przepisow/
    naloz oba rozporzadzenia na siebie

    w rozporzadzeniach sa dwa rozdzialy dotyczace odleglosci budynku od granicy
    dzial II od paragrafu 10 i dzial IV od paragrafu 209

    zwroc uwage na zapis "jezeli odrebne przepisy nie stanowia inaczej"
    tzn ze jezeli uchwala samorzorzadu ustalono dla danego terenu przepisy odrebne
    przepisy w rozporzadzeniu nie obowiazuja

    od ustalenia warunkow zabudowy jest projektant
    to jego brocha negocjuj z gosciem a nuz przepchnie lepsze rozwiazanie

    pzdr.
  • 12.02.10, 15:05
    architekt zrobił ja mam tylko zanieść( zostałam sprowadzona do roli
    gońca) ,fakt namieszałam ,bo ściana zewnętrzna to oczywiście
    ogniowa, ma być 1,5m od granicy, jak cofne się jeszcze o 1,5m z
    domem czyli razem 3 od granicy to ogniowej dodobno nie trzeba robić
    ( tak zrozumiałam), architekt zapewnił że będzie dobrze więc jeszcze
    nie osiwiałam ale już zastanawiam się jaki kolor wybrać, poczytam
    sprawdze , dzięki
  • 13.02.10, 12:22
    sciana ogniowa nie wystepuje w przepisach odnosnie odleglosci budynku od granicy
    dzialki
    jest zalecana w przypadku zabudowy szeregowej
    wystajacy ponad dach fragment sciany zapobiega rozprzestrzenianu ognia

    skoro sciana ogniowa moze stac 1.5 m od granicy
    wiec zwykla sciana bez okien tez moze byc oddalona o 1.5m
    ale jest przepis ze okap dachu powinien byc oddalony od granicy min
    1.5m
    nie chcesz sciany ogniowej
    zrob sciane z okapem
    okap 1.5 m od granicy sciana np 1.7 od granicy

    jeszcze jedno
    zanim udalas sie do architekta zlozylas wniosek o warunki zabudowy?

    pzdr.
  • 13.02.10, 17:33
    Cromwell prosze nie żartuj,jaki architekt zaprojektuje coś bez
    warunków zabudowy, mam wszystko , moge budować 1,5m od granicy bo
    szerokość działki nie przekracza 20m( tak jest w mpzp)i w granicy
    jeżeli nie przekracza 12m, więc mam nadzieje że paniom w urzędzie to
    wystarczy, niestety każdy urzędnik interpretuje przepisy jak chce,
    więc jestem przygotowana że trzeba będzie w razie czegoś coś
    zmienić, bądź się kłócić ( przepisy ogólne mówią chyba o 16m), skoro
    nie ma tego w przepisach (ściany)to po co mi ona, ani ładna ani na
    dobrą sprawe nie potrzebna bo budynki na działach sąsiednich są ok.
    5 m od granicy, powiem szczerze, że aż się boje zaczynać z tego co
    większość z was pisze budowa to niezłe piekiełko i jak złoże
    dokumenty to już odwrotu nie będzie
  • 13.02.10, 19:42
    > większość z was pisze budowa to niezłe piekiełko

    Większość inwestorów stwarza piekiełko na własne życzenie prze:
    - niedopięcie formalności
    - przyspieszanie/zmiany technologii
    - zmiany bez wcześniejszych uzgodnień i przemyśleń
    - opieranie się na oszczędnościach nieuzasadnionych

    Inna bajka, to ekipy budowlane/wykończeniowe (mogą wykończyć nerwowo
    i finasowo), składy budowlane, producenci, importerzy, a jeszcze inna
    urzędy i urzędnicy.
    Przewiduj i wszystkie uzgodnienia na piśmie (dupochrony).
    Jeżeli czegoś nie wiesz, to pytaj, a potem podejmuj decyzję.
    Pierwszy błąd, że zostałaś posłańcem arcziego.
    Uzgodnij z nim nadzór autorski, pod to można podciągnąć porady :)

    > dokumenty to już odwrotu nie będzie

    Wyjść jest mnóstwo :)
  • 14.02.10, 09:31
    "Pierwszy błąd, że zostałaś posłańcem arcziego"- dobrymi chęciami
    piekło wybrukowane,
    właśnie tych ekip budowlanych się boje , ale nie wszystko można
    zrobić samemu trzeba w końcu komuś zaufać ,
    dzięki, jak coś będe pytała (na pewno będe pytała)
    z nadzorem autorskim nie będzie problemu sam zaoferował,

  • 15.02.10, 14:13
    fajnie, w razie problemów z otrzymaniem pozwolenia na budowe, nie ja
    będe się tłumaczyć i kłócić tylko architekt, zaczyna mi się to
    podobać
  • 15.02.10, 14:38
    fajnie gdybys zamowila u architekta obiekt
    ale nie wymagam az takiego poswiecenia
    gosciu projektuje wiec powinien zadbac o pozwolenie na budowe
    dal projekt do wgladu
    nie musisz sie znim zgadzac
    popros o zmiane na sciane z normalnym okapem
    skoro gosciu ma nadzor niech zaproponuje wykonawce
    z pewnoscia ma wieksze doswiadczenie w budowie od zielonych jarzabkow
    niejedno widzial na budowie
    niech sie wykaze

    pzdr.
  • 15.02.10, 14:55
    może coś ze mnie jeszcze będzie, ściane kazałam już wywalić,
    zielony jarząbek - fajnie, ale ja zostane przy anyżku
  • 29.11.17, 01:15
    Jeśli Ci to pomoże, to są firmy, które świadczą usługi w zakresie projektowania wyłożeń ogniotrwałych i prac murarskich. Istnieją odpowiednie materiały, izolatory, Superwoole, a nawet cegły ogniotrwałe - może powinnaś rozejrzeć się w tej "sekcji" przemysłu budowlanego. Może np zadzwoń do ekspertów i poradzą. Ja znam jedną profesjonalną firmę - Fornax Polska. Może spróbuj się z nimi skontaktować przez ich www.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła lub ?

Zapamiętaj mnie

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.