Forum Dom Solary
ZMIEŃ
    Dodaj do ulubionych

    Instalacje Lumen Technik

    17.01.13, 19:31
    Witam was serdecznie, szukam wiadomosci na temat Lumen Technik, czy ktoś robił z nimi isntalacje Solarną ? proszę o info.
    Edytor zaawansowany
    • 17.01.13, 20:57
      Jestem zadowolony z obsługi i montażu.Miałem obawy gdyż to znaczacy wydatek ale jest ok.plecam
    • 17.01.13, 21:37
      Ogólnie to jest ok. kupiłem kolektor rurowy i działa, a na dotację czekałem ze dwa miesiące, ale mówili.
    • 25.06.13, 22:56
      Dziękujemy za miłe słowa.
      Pozdrawiamy serdecznie,
      Firma lumenTECHNIK
    • 27.05.16, 16:31
      Jestem bardzo NIE ZADOWOLONY
      NIKOMU NIE POLECAM
    • 17.01.13, 21:59
      byłem sceptycznie nastawiony do tego tematu, ale się miło zaskoczyłem i wszystko działa tak jak powiedzieli i ciepła woda do woli. firm warta polecenia
    • 25.06.13, 22:57
      Dziękujemy, że za zaufanie i cieszymy się, że wybrał Pan właśnie nas.
      Pozdrawiamy,
      Firma lumenTECHNIK
    • 05.09.13, 15:39
      jak skontaktować się z moderatorem tego forum?
    • 27.05.16, 16:32
      Beznadziejna firma nastawiona na szybki zysk kosztm klientów
    • 21.01.13, 23:04
      Małgosiu, daj sobie spokój z ich kolektorami. Kup sobie polskie zamiast chińszczyzny. Moi rodzice mają kolektory od największego i najlepszego producenta kolektorów w Europie - firmy WATT z Sosnowca. Są świetne, rodzice są z nich bardzo zadowoleni. Wejdź na ich stronę i tam poczytaj o kolektorach i poszukaj przedstawiciela, który jest najbliżej Twojego miejsca zamieszkania. Gwarantuję Ci, że będziesz zadowolona. Daruj sobie te wszystkie wciskane "chinole".
      Pozdrawiam
    • 22.01.13, 21:46
      Jeżeli mówisz o kolektorach płaskich (rzadko już kupowanych w Polsce) to masz racje. Polskie to Polskie. Jeśli chodzi o kolektory próżniowe to nawet taki producent jak WATT importuje je z Chin, ponieważ 99% kolektorów na rynku światowym to produkcja chińska. Warto zauważyć, że większość liczących się firm na świecie produkcje ma w Chinach. Najważniejszym elementem jest kontrola jakości oraz certyfikaty, które posiadają kolektory Chińskie.
    • 22.01.13, 21:53
      I tu się bardzo mylisz Watt nie importuje żadnych kolektorów z Chin. Masz błędne informacje. Kolektory próżniowe produkowane są przez ich fabrykę, która mieści się w Sosnowcu. Każdy ich element jest produkowany przez Watta. Nie wprowadzaj w błąd jak nie wiesz czegoś z całą pewnością.
    • 03.06.13, 23:47
      popieram ekonomiczka - WATT jako jedyna firma w Polsce produkuje kolektory płaskie i próżniowe. Rażącą rzeczą jest podszywanie się polskich firm pod producentów rurek z Chin i ściema dla klienta który w niewiedzy i nieświadomości kupi wszystko.
      Do zadowolonych - spotkajmy się za 3 lata, porozmawiamy.
    • 02.03.15, 17:36
      Witam ODRADZAM firmę Lumen Technik moja sytuacja wyglądała tak że zakupiłem solary z dotacją od firmy Lumen Technik wszystko wyglądało ładnie firma zamontowała solary ja wziąłem kredyt kasę przelałem firma Lumen Technik miała w ciągu 3-4 miesięcy kasę mi oddać do dziś a już minęło 7 miesięcy pieniędzy nie ma Pani która sie tym zajmowała już w tej firmie nie pracuje gdy do nich dzwonię do siedziby w Warszawie to mnie za każdym razem zmywają ze sprawa jest w księgowości i czeka gdy proszę o telefon do księgowości to twierdza że w dziale księgowości nie ma telefonu ODRADZAN niech nikt więcej nie popełni tego błędu co ja
    • 03.03.15, 10:10
      Dzień dobry,

      Zawsze staramy się, aby każdy z procesów w firmie był w pełni dopracowany i przynosił zamierzony efekt.
      Przepraszamy za zaistniałe niedogodności. W celu upewnienia się, że wszystkie formalności zostały wypełnione prosimy o kontakt z INFOLINIĄ pod nr 22 100 65 65 lub o wiadomość mailową na adres kontakt@lumentechnik.pl.
      Możliwe, że przelew nie został zralizowany ze względu na brak wszystkich wymaganych informacji, np. imienia i nazwiska właściela konta, adresu lub co najważniejsze - prawidłowego numeru konta.
      Mamy nadzieję, że sprawa niebawiem się wyjaśni.

      Pozdrawiamy serdecznie,
      zespół Lumen Technik
    • 03.03.15, 11:53
      Kontaktowałem się z wami od 3 miesięcy przez telefon po prostu zmywacie ludzi nikt nie jest w stanie odpowiedzieć mi na tej waszej infolinii co jest z pieniędzmi dlaczego nie zostały przelane Pani która sie tym zajmowała została zwolniona a osoby które przejęły tą sprawę nic na ten temat nie wiedzą od 3 miesięcy mówicie że sprawa jest w księgowości . Ludzie nie kupujcie w tej firmie LUMEN TECHNIK żadnych solarów bo będziecie mieli takie kłopoty jak ja nie mogę sie doprosić swoich pieniędzy tzrymają je na kącie i tyle
    • 10.03.15, 09:31
      Przepraszamy za zwłokę, mamy nadzieję, że sprawa niebawem się wyjaśni. Wszelkie kwestie dotacyjne są zawsze odpowiednio regulowane. Pozdrawiamy, zespół LUMEN TECHNIK
    • 08.03.13, 21:40
      Zgadzam się z poprzednikami. Odpuść sobie ich kolektory. Jeżeli masz już wydawać pieniądze to zainwestuj w porządne urządzenia i raczej w kolektory płaskie niż próżniowe. Ja w ubiegłym roku zainstalowałem sobie zestaw z kolektorami płaskimi Hewalex (rozważałem też Watta). Jestem bardzo zadowolony i polecam, tym bardziej, że też jest to polski producent.
    • 22.03.13, 22:26
      Żenada co do odpowiedzi i samej formy postu....
      Ktoś zakłada wątek w ciągu 2 minut otrzymuje odpowiedzi (tylko pozytywne xD )
      hahah i co jeszcze może styczeń tego roku i woda o temp. 55 C?:) chyba tylko jak sobie w piecu napali:) ciekawostka nic tylko nabijanie sobie sztucznych postów...
      Co do pozostałych odpowiedzi promowanie innych firm handlujących głównie płaskaczami które już na tą chwilę są najzwyczajniej w świecie przeżytkiem jeśli chodzi o technologię solarną w budynkach jednorodzinnych....

      pozdrawiam
      BTW też zajmuję się układami solarnymi od 7dniu lat
    • 27.03.13, 18:21
      To nie płaskacze są przeżytkiem tylko z ciebie taki doinformowany "zajmujący się od siedmiu lat układami solarnymi" instalator. Nawet nie wiesz, że to, jakie kolektory będą lepsze w danym budynku jednorodzinnym - płaskie czy próżniowe - zależy od potrzeb i oczekiwań danej rodziny. No i dodatkowo, kolektorów próżniowych nie powinno się przecież np. montować na dachu domów, w których w sezonie grzewczym wykorzystuje się jako opał węgiel lub drewno, ponieważ lustro paraboliczne i rury najzwyczajniej w świecie będą szybko brudne i mniej efektywne. Z kolektora płaskiego kurz i brud jest bardzo łatwo zmywany przez opady deszczu.
      Chyba, że nigdy nie słyszałeś o lustrze parabolicznym stosowanym w kolektorach próżniowych bo montujesz ludziom na dachu chińskie heat-pipy - a im nic nie zaszkodzi bo i tak po roku...dwóch latach nie działają - tylko leżą sobie na dachu.
      Z kolektora płaskiego kurz i brud jest bardzo łatwo zmywany przez opady deszczu. Dodatkowo bardzo szybko nagrzewa się (dużo szybciej niż próżniowy) i w bardzo krótkim czasie od momentu pojawienia się Słońca można korzystać z ciepłej wody.
    • 17.05.13, 16:29
      Uwaga na LUMEN TECHNIKA!!!!!
      Ceny to jakiś kosmos .
      Wpada handlowiec szybko szybko podpisujemy .
      Głupi byliśmy że daliśmy się wpuścić w maliny ja i kolega bo:
      jak sprawdziliśmy cenę i firmę to się okazuje że 0 doświadczenia cena to kosmos.
      Dzwonimy i informujemy że chcemy zrezygnować i dostajemy info że w takim razie mamy do zapłacenia kare umowną ok 2000PLN .Pytamy jak to , proszę przeczytać na umowie drobnym drukiem napisane kara umowna 15%!!!!!
      Proszę nie dajcie się naciągnąć tak jak my już nie chodzi o te pieniądze ale wała z siebie robić nie dam spotkamy się w sądzie!!!!!
      A te pierwsze posty jak ktoś zauważył piszą pewnie ludzie z LUMENA!!! Jak widzicie ten post to już niedługo się spotkamy... w SĄDZIE!!!!!!!!!!!!!!!
    • 25.04.14, 16:33
      proszę o pomoc, jak skutecznie zorwiązać umowę z lumen technik
    • 25.05.13, 18:31
      Co za koleś, nie czyta co podpisuje... żenada. Czytałem umowę innej firmy i trzeba było ZALICZKĘ WPŁACAĆ. DZIĘKUJĘ POSTOJĘ. Już wolę ten Lumen, przynajmniej szybko założyli.
    • 03.06.13, 00:10
      Taki jesteś mądry bo tam pracujesz i cibie też szkolili co mówić żeby klient nie pszeczytał umowy??? zamontowala mi wasza konkurencja i zgadza sie zapłaciłem zaliczke którą mi ZWRÓCILI ale zwrócili i zamontowali 30% TANIEJ a Lumen to zwykły słup nic więcej . Sprawa została już przekazana do prokuratury która stwierdziła że już wpłyneło do niej kilkadziesiąd takich zgłoszeń NA LUMEN więdz lepiej szukaj innej pracy CWANIAczKU...
      NIE DAJCIE SIE OSZUKAĆ!!!!!!
    • 04.06.13, 08:47
      oszukany91 napisał(a):

      > Taki jesteś mądry bo tam pracujesz i cibie też szkolili co mówić żeby klient ni
      > e pszeczytał umowy??? zamontowala mi wasza konkurencja i zgadza sie zapłaciłem
      > zaliczke którą mi ZWRÓCILI ale zwrócili i zamontowali 30% TANIEJ a Lumen to zwy
      > kły słup nic więcej . Sprawa została już przekazana do prokuratury która stwier
      > dziła że już wpłyneło do niej kilkadziesiąd takich zgłoszeń NA LUMEN więdz lepi
      > ej szukaj innej pracy CWANIAczKU...
      > NIE DAJCIE SIE OSZUKAĆ!!!!!!
      Mi to wygląda że ty też pracujesz ale dla innej firmy niż lumen -czyżby konkurencja?
      może się po prostu przyznaj że chcesz typowo po polsku zmieszać z błotem - bo co tobie nie idzie robota a im tak ? Ta cała dyskusja to jedna wielka awantura pod kościołem-pozwólcie ludziom wybrać to co chcą i niech sami decydują .
      A ty oszukany91-to chyba taki nie do końca oszukany tylko oszukujący
    • 06.06.13, 01:58
      Człowieku trzeba było nie brnąć dalej w dyskusję to może ktoś by Ci uwierzył. Kilkadziesiąt zawiadomień do prokuratury?? Nawet zakładając że faktycznie jest taki zapis w umowie to nie jest to przestępstwo, lub nawet wykroczenie, więc prokuratura na dzień dobry odprawi każdego z kwitkiem. Co innego jakby wzięli jakieś pieniądze i nie chcieli zamontować wtedy jak najbardziej sprawa dla prokuratury, ale z tego co napisałeś wynika, że na siłę chcą montować, więc nie wiem w którym momencie czujesz się oszukany.

      p.s.
      Sprawdź sobie jak wygląda czas przeszły dokonany od czasownika czytać ;)




    • 14.02.14, 15:45
      Witam. mam ten sam problem, a mianowicie podpisałem z nimi umowę 25.02.2013 r. całkiem o niej zapomniałem a dziś dzwonią do mnie, że jeżeli rezygnuję to muszę zapłacić karę umowną w wysokości 22 % wartości umowy, minęło prawie rok od podpisania umowy. jak sprawa się skończyła?, bo będę miał z nimi problemy i chciałbym podpytać gdzie uderzyć w razie obciążenia mnie tą karą. pozdrawiam.
    • 17.02.14, 17:45
      Witam

      nie mają prawa obciążyć Pana żadną karą, bo to po ich stronie leży obowiązek dalszego kontaktu po podpisaniu umowy. Kolejna sprawa to taka, że w każdej umowie powinna być zawarta data do której inwestycja musi być zrealizowana. Po upływie tej daty umowa ulega automatycznemu rozwiązaniu. Poza tym z jakiego tytułu niby ma być ta kara? Czy firma poniosła jakiekolwiek koszty w momencie kiedy nic w Pana sprawie nie zrobiła?
      Myślę, że warto jeszcze raz dokładnie przeczytać treść umowy, którą Pan z nimi podpisał i podrzucić ją do konsultacji jakiemuś prawnikowi. Nie słyszałam jeszcze żeby ktoś rozsądny płacił takim firmom jakieś kary. Zwykle ich działanie polega na oddziaływaniu na psychikę klienta poprzez zastraszanie jakimiś karami, które nie mają żadnych podstaw prawnych.
      I proszę poczytać opinie na ich temat w Internecie. Najlepiej zanim podpisze się kiedykolwiek taką umowę z firmą, która krąży gdzieś po Polsce i łapie klientów - warto rozejrzeć się w okolicy czy nie ma jakiejś miejscowej firmy, która jest pod ręką i w razie czego można bez problemu do niej dotrzeć osobiście i zasięgnąć opinii na jej temat od osób, które już korzystały z jej usług.
      Pozdrawiam
    • 17.02.14, 18:10
      Chciałabym Panu jeszcze podpowiedzieć, że w takich przypadkach najlepiej, najskuteczniej i najtaniej udać się z taką umową do rzecznika praw konsumenta, który powinien wystąpić w Pana imieniu i załatwić tę sprawę na Pana korzyść. On najlepiej będzie zorientowany w takim temacie. Tacy rzecznicy praw konsumenta działają bezpłatnie i są zlokalizowani albo przy Urzędach Miasta albo przy Starostwach Powiatowych - wystarczy tylko dowiedzieć się gdzie w Pana rejonie taki rzecznik urzęduje, w jakich dniach, godzinach i w wolnej chwili udać się do niego z egzemplarzem umowy, którą Pan posiada i z ewentualnym pismem, w którym informują Pana o obowiązku płacenia na ich rzecz jakiejś kary. Taki rzecznik powie również Panu czy ta uowa jest sporządzona prawidłowo - zgodnie z prawem, czy zawiera wszystkie niezbędne elementy i czy do tej pory (przez rok) jej ważność już nie wygasła.
      Pozdrawiam jeszcze raz
    • 17.02.14, 18:59
      Umów należy dotrzymywać :) i to jest najlepsze wyjście z sytuacji. Moja rada jest taka:
      1. Dzwonisz do nich i decydujesz się na montaż
      2. Idziesz do banku (albo dwóch kwestia tego co masz w umowie) po kredyt z dofinansowaniem
      3. Nie dostajesz kredytu - przecież to nie twoja wina że nie pracujesz i utrzymujesz się zbierania puszek, lub makulatury :)
      4. wysyłasz im odmowę(y) udzielenia kredytu
      5. Zgodnie z umową jesteś zwolniony z kary umownej

      Taka jest moja rada dla wszystkich którzy podpisali umowy i teraz Lumen ich ściga.

      P.S.
      Wytłumacz mi po co podpisywałeś tą umowę skoro nie zamierzałeś jej wypełnić???



    • 17.02.14, 19:54
      Normalnych umów TAK, ale umów ze zbiorowej łapanki na organizowanych spotkaniach wyjazdowych w teren - gdzie przeważnie klient najpierw (nakręcony przez przedstawicieli) podpisuje umowę a dopiero w domu zastanawia się co podpisał - NIE ZAWSZE. a tak swoją drogą to bardzo dziwne, że taka firma zamiast doprowadzić do finalizacji umowy, którą ma w ręku, czekała aż rok i teraz dopiero przystąpiła do jej realizacji przez zastraszanie.
      Poza tym, nie może być takiej sytuacji, że umowa na realizację jakiejś inwestycji nie ma ostatecznego terminu jej realizacji...to jest coś nie tak....
    • 12.03.14, 17:24
      Witam jeszcze lepiej jest z ich pompami ciepła zamontowałem bo mówili ze szwedzkie i super no i znajomy ma tyle ze firmówkę nazwy nie wymieniam bo zeby nie było ze dla konkurencji pracuję . Moją już odłączyłem bo 120 kWh na dobę wypalałą i z powrotem olej kasa utopiona lumen oddać nie chce w sądzie pewnie się zejdzie i pewnie niewiele odzyskam a wszystko przez to ze pochciwiłem się na 3000 zlotych no to teraz 20000 do tyłu jestem a jak ktoś chce sprawdzić to bardzo proszę te"szwedzkie cuda" amitime.en.made-in-china.com/product/TSxQniOlIfVg/China-Split-DC-Inverter-Air-to-Water-Heat-Pump-AVH-24V1DC-.html
      ludziska nie dajta się
    • 25.04.14, 16:52
      jestem w podobnej sytuacji, proszę o podpowiedź jak to skutecznie załatwić
      kontakt pinkipinki210@gmail.com
    • 13.06.13, 16:51
      U mnie robili jakiś miesiac temu. Jest w porządku. Szybko poszło i wszystko działa. Miałem co prawda mały wyciek tydzień po montażu, ale przysłali serwis i naprawili. Cenowo jest ok. Porównalem kilka firm i różnic za bardzo nie ma.
    • 16.06.13, 20:51
      marekk_1973 napisał:

      > U mnie robili jakiś miesiac temu. Jest w porządku. Szybko poszło i wszystko dzi
      > ała. Miałem co prawda mały wyciek tydzień po montażu, ale przysłali serwis i na
      > prawili. Cenowo jest ok. Porównalem kilka firm i różnic za bardzo nie ma.

      masz rację, że w cenie różnicy nie ma , ale w jakości...........zobaczysz za kilka lat, że jednak jest różnica
    • 19.06.13, 10:45
      Sprawdziłem produkty jakie mają. Nie korzystałbym z kiepskiej jakości, wolałbym zapłacić więcej. Certyfikaty są w porządku.
    • 05.07.13, 17:30
      to poproś jeszcze żeby ci pokazali takie certyfikaty na których będzie widniało miejsce produkcji ich kolektorów :)
      gwarantuję ci, że takiego certyfikatu nie zobaczysz, bo jest na nim miejsce produkcji w Chinach, jakieś przysłowiowe "ciang pang" więc nie pokazują tego nigdy i nikomu
      Jak nie ma się czym chwalić - to po co takie pokazywać, można przecież zawsze pokazać inne, takie bez tej niewygodnej informacji.
    • 04.09.13, 11:30
      Droga Ekomaniaczko,

      Po wykonaniu montażu zawsze wysyłamy do Klientów komplet dokumentów ze szczegółowymi informacji dotyczącymi producentów i poświadczenie jakości produktu wystawione przez firmę LumenTECHNIK oraz wyspecjalizowane w tym celu instytucje. Oczernianie naszej działalności na podstawie nierzetelnych i niesprawdzonych informacji bez potwierdzenia wydaje się co najmniej bezzasadne i na pewno niestosowne.
    • 04.09.13, 11:33
      Dokładnie, wszystkich informacji o naszych usługach z chęcią udzieli pod numerem infolinii: 22 100 65 65. Zapraszamy również na stronę internetową www.lumentechnik.pl gdzie można dokładniej zapoznać się z tematyką kolektorów słonecznych i innych niekonwencjonalnych źródeł energii.
    • 09.09.13, 18:26
      pani na infolinii może wszystko powiedzieć

      słowa....słowa....słowa.........
    • 09.09.13, 20:12
      PSEUDOEkomaniaczka zajmij sie lepiej szerzeniem ekologii, bo twoje posty już męczą.
      Ciekawe co powiesz na polskie certyfikaty w zestawach Lumen???
      Mam nadzieję, że w końcu zamkniesz gębę i zajmiesz się na prawdę poważnymi sprawami. Frustracja firm, którym Lumen zabiera klientów swoim profesjonalizmem sięga zenitu. Zapraszam na konfrontację twarzą w twarz, ale takie szczury z pod łóżka nie wychodzą tylko fora zaśmiecają kąśliwymi postami. ŻENADA !!!!
    • 11.09.13, 03:24
      OK, Lumen jest twoim "chlebodawcą" ........ rozumiem ale nie musisz go aż tak wychwalać pod niebiosa i pisać bzdury
      a klientów myślę że dla wielu firm wystarczy
      a na temat produktów Lumena wypowiedz się po 15-20 latach użytkowania

      i nie denerwuj się tak bo cię zawał dopadnie....
    • 17.06.13, 14:34
      Witamy serdecznie,
      W kwestii kolektorów próżniowych jesteśmy na rynku wiodącą firmą i zawsze wychodzimy naprzeciw wszystkim oczekiwaniom naszych klientów. Staramy się, aby nasze usługi były zawsze wykonywane na najwyższym poziomie profesjonalizmu. Sprzyja temu rozbudowana siatka instalatorów oraz serwisantów na terenie całego kraju. W ofercie posiadamy kolektory dopasowane do różnych potrzeb naszych klientów. W razie jakichkolwiek pytań jesteśmy dostępni pod numerem telefonu: 22 100 65 65.
      Pozdrawiamy serdecznie,
      Firma LumenTechnik
    • 28.08.13, 18:09
      Witam, chciałabym podzielić się swoimi doświadczeniami z Lumen Technik.
      Zacznę od początku. Po pojawieniu się na spotkaniu, które trwało ok. 10 min, wspólnie stwierdziliśmy przedstawicielem firmy Lumen Technik, że skoro już nie ma nam więcej nic do powiedzenia i w sumie wszystko (tak nam się wydawało) jest jasne, pojechaliśmy ze spotkania do naszego domu by przedstawiciel mógł zrobić zdjęcia domu. Pan Rafał Maciak ( woj.lubuskie) w ekspresowym wręcz tempie wypisał umowę. My ją, rzecz jasna, przeczytaliśmy i podpisaliśmy (Pan Rafał niecierpliwie patrzył na mnie kiedy ją czytałam i kiedy powiedziałam że potrzebuję czasu i jego zachowanie mnie krępuje, powiedział, że on już przestał czytać umowy ( to wyznanie mnie zaskoczyło, gdyż podobno skończył on kierunek Prawo). Z racji tego iż robiliśmy to pierwszy raz, nie wiedzieliśmy jak wyglądają procedury w banku, ile to nas będzie kosztowało ( a mianowicie oprocentowanie kredytu ). Procedura polega na tym, iż czy ma się gotówkę czy nie, należy ubiegać się w wybranych bankach o kredyt i tak ok.2-3 rat płaci się bankowi z oprocentowaniem, a kolejną można spłacić jako całość i to już (jak zapewnia bank) nie jest kwota oprocentowana, gdyż już w czasie kiedy będzie trzeba zapłacić 2 bądź 3 ratę, to dowiadujemy się, że NFOŚiGW przyznał nam dotację (tyle trwa porozumienie się banku z NFOŚiGW).
      I wszystko miało by happy end,gdyby nie fakt, że Pan Rafał nie poinformował nas, że jest coś takiego jak program SŁONECZNA GMINA, założony przez Fundację SOL, która to daje jeszcze mieszkańcom gmin które przystąpiły do tego programu, 15%. A więc w sumie 60% dofinansowania. Zadzwoniłam prędko do Pana Rafała, by móc powalczyć z Lumen Technik o aneks do naszej umowy, byśmy zyskali to co nam się należy, gdyż firma Lumen Technik przystąpiła do programu SŁONECZNA GMINA, lecz Pan Rafał nie raczył odebrać, ani też oddzwonić na kilka naszych telefonów. Dowiedzieliśmy się też od tego Pana z lumen, że na te Kolektory, które są dobre na nasze warunki, dofinansowanie na nie, jest tylko do końca sierpnia 2013 i musimy się zdecydować teraz. Po skontaktowaniu się z Fundacją SOL okazało się, że to nie prawda, że do końca października 2013. Fundacja SOL dokładnie wyjaśniła nam jakie banki mają jakiej wysokości prowizje, do którego banku się najlepiej wybrać by zaoszczędzić czas. Pan z Fundacji podał mi nawet nazwiska osób którym w mojej miejscowości zakładał Kolektory i nie było to dla niego problemem. Natomiast Pan Rafał twierdził,że cyt.: ''stara się nie zapamiętywać klientów,,. Polecam wszystkim zainteresowanie się programem słoneczna gmina, bo nie robią klienta w tzw. balona.
    • 31.08.13, 02:17
      Droga Pani zorientowana7 (zorientowana tylko na co?) fajnie sie pisze opinie o kimś jak samemu jest się anonimowym " czyzby tego Pani uczyli na UAM wydział prawa" A moze to Pani wraz ze swoim ojcem była w goracej wodzie kąpana co do podpisania umowy i przerwania prezentacji która nota bene chciała Pani nagrywać tylko po co (do wieczornych projekcji w zaciszu domowym?) , a Pani ojciec sam stwierdził - cytuje- dobra konczymy i jedziemy do mnie podpisać umowę! czyz nie tak?Jeśli Pani pisze to proszę pisać całą prawdę a jeśli Pani miała obiekcje to po co Pani podpisywała umowę - oprzepraszam nie Pani tylko Pani Ojciec Panno Jakubowska z miejscowości Przytoczna (woj. Lubuskie) ktora ze spokojem całą od deski do deski dałem Pani przeczytać. Wiec zabawmy się Pani sposobem i bądżmy anonimowi ps a co do nie odbierania tel to chyba każdy ma prawo do urlopu a jesli są pytania to jest podany nr tel do centrali i tam trzeba zadzwonic i rozwiać swoje wątpliwości. "oj widzę że z Pani to raczej liar a nie przyszły lawyer"
    • 31.08.13, 13:11
      Twoja odpowiedź to 100% potwierdzenie braku szacunku dla klienta, buty i arogancji.
      Ja też mam pracę związaną z bezpośrednią obsługą klientów i nie wyobrażam sobie traktowania ich w taki sposób jak ty.
      Zero szacunku........SZOK!
    • 04.09.13, 13:03
      Witamy serdecznie,

      Priorytetem firmy LumenTECHNIK jest zadowolenie Klienta i zaspokajanie jego potrzeb. Nasz cel realizujemy przede wszystkim dbając o jakość systemów i ich prawidłowe funkcjonowanie. Zawsze staramy się, aby sprostały oczekiwaniom Klientów. Każda umowa jest podpisywana dobrowolnie, a wizyty doświadczonych Doradców zapewniają jak najlepsze dobranie układu dla konkretnych wymagań.

      Pozdrawiamy,

      Zespół LumenTECHNIK
    • 09.09.13, 18:24
      wooooooow..............!!!!
    • 13.03.14, 01:18
      lumentechnik napisał:

      > Witamy serdecznie,
      >
      > Priorytetem firmy LumenTECHNIK jest zadowolenie Klienta i zaspokajanie jego pot
      > rzeb. Nasz cel realizujemy przede wszystkim dbając o jakość systemów i ich praw
      > idłowe funkcjonowanie. Zawsze staramy się, aby sprostały oczekiwaniom Klientów.
      > Każda umowa jest podpisywana dobrowolnie, a wizyty doświadczonych Doradców zap
      > ewniają jak najlepsze dobranie układu dla konkretnych wymagań.
      >
      > Pozdrawiamy,
      >
      > Zespół LumenTECHNIK
      Niedługo nawet na pracuj.pl skończą wam się "doświadczeni" Doradcy , jak możecie dobrać jak najlepiej układ skoro nawet wy nie wiecie którego producenta będziecie sprzedawać jutro nie macie podzespołów zamiennych serwisu cała wasza firma to nawet nie sklep internetowy kilka biur instalacji nie macie gdzie pokazać no trzeba poprosić i zapłacić wtedy już zamontowany klient się zgodzi nic ze pewnie inny producent parametry nachylenie i wiele innych A wracając do doświadczonych doradców tak są przeszkoleni i zmotywowani przez liderów że solar nie tylko ogrzeje wodę zapewni również ogrzewanie mało tego zrobi to w nocy Zespole Lumen Technik nie odzywaj się na forum tylko zanim każesz nowym spędzać ludzi do remizy przeszkol ich dobrze bo tracą na tym wasi naprawdę doświadczeni Doradcy
      i na koniec to nie ich winna muszą gdzieś pracować A do wszystkich kupujących jak coś kosztuje mniej to nie dlatego ze społecznie firma chce ufundować coś dla was tylko coś produktowi brakuje , cokolwiek by wam mówiono pozwą was prędzej niż odstąpią od umowy .
    • 21.07.14, 20:57
      Firma sprawia wrażenie delikatnie to ujmując nierzetelnej.
      Zrezygnowałem z instalcji z powodu wskazanego w umowie tj. powodu pozwlającego na wycofanie się z instalacji bez ponoszenia konsekwencji finansowych. Było to pół roku temu a teraz nagle firma nie odzywając się przez ten czas wysłała mi wezwanie do zapłaty kary. Na moje pismo do Lumen Technik z wyjaśnieniem, że wszystko zostało zgłoszone przedstawicielowi tej firmy nie dostałem żadnej od nich odpowiedzi a jedynie pismo z Kancelarii Prawnej wzywające do zapłaty. Dlaczego mam ponosić konsekwencje oraz być nękany pismami jesli przedstawiciel tej fir my, który był u mnie okazał się nierzetelny. Ale w sumie nie powinno mnie to dziwić ponieważ od przedstawiciela, który był u mnie w domu wyczuwałem alkohol. Przedstawiciel również na informację, że moga być problemy z uzyskaniem dotacji przeze mnie na instalację - zaproponował załatwienie tego za 30% wartości umowy. To wszystko sprawia wrażenie, że przedstawiciele to naganiacze, manipulanci i wobec tego co mozna sądzić o ludziach, którzy kierują tą firmą ? Sądzę, że firmą powinny zainteresować się wszystkie możliwe organ
    • 22.07.14, 13:28
      jest to zwyczajna próba wyłudzenia pieniędzy!!!!Sprawa śmiało nadaje się do prokuratury a już napewno załatwi to rzecznik ochrony praw komsumenta pozdrawiam
    • 19.11.14, 18:30
      witam.
      Od 8 miesięcy działają u mnie kolektory. Nie wiem czy dałam się oszukac, czy nie?( po tym co poczytałam na forum...:) Ale... ostatnio zadzwonił pan z serwisu żeby umówic się na wymianę anody magnezowej ( cena wymiany to 350 zł). Jestem zdziwiona bo nic o tym nie wiedziałam. Jedyne co miało byc to jakiś przegląd po trzech latach, wymiana płynu. Wiem również, że czas działania anody i okres po którym powinna byc wymieniona, czy sprawdzona to rok do 3 lat. W niektórych źródłach 15 - 18 miesięcy. Nic w warunkach umowy gwarancyjnej nie napisali o tym działaniu.
      Co powinnam zrobic w tej sytuacji? przyjc pana, zapłacic kasę i czekac na kolejną wymianę za 8 miesięcy za kolejne 350 zł, czy upierac się na przeglad po czasie jaki jest zalecany???
      Może ktoś z Was miał taki przypadek? proszę o odpowiedź
    • 19.11.14, 18:57
      Anodę wymienia się zasadniczo co 18 m-cy. Jezeli masz jakąś gwarancje lub instrukcję na zbiornik to tam szukaj co zaleca producent. Poza tym koszt wymiany przez hydraulika powinien oscylować w okolicach 150zł. Krótko mówiąc jezeli gwarancja nie zobowiązuje do wymiany-nie wymieniaj.
    • 19.11.14, 18:58
      Najlepiej wziąć dokumenty od zasobnika i udać się do hurtowni hydraulicznej w celu zakupienia anody, koszt około 50-70 PLN (są anody droższe, które nie wymagają wymiany co roku). Potem wynajmujemy sprawdzonego lokalnego hydraulika, który powinien ją za dobrą flaszkę wymienić. Warto wymienić anodę, ona zapobiega pękaniu emalii w zbiornikach. Wydłuża żywotność. Zachowuje Pan również gwarancję przy ewentualnych awariach związanych z przeciekami.
      Pozdrawiam
    • 19.11.14, 20:02
      Dziękuję za odpowiedź.Rozumiem, że trzeba wymienić żeby dobrze wszystko działało. Tylko, czy jeśli wymienię na "własną rękę" to zachowam gwarancję? Czy nie o to chodzi żeby przyjeżdżał serwis dwa razy do roku, ściągał kasę i dopiero dzięki temu będę miała prawo do gwarancji? Czy to normalne, żeby serwis się zapowiadał już po tak krótkim czasie? ( kolektory założone w marcu tego roku??!)
      Pozdrawiam
      Agnieszka
    • 19.11.14, 20:15
      Ma Pani prawo zrobić to sama, nie staci Pani gwarancji. Operacja jest bardzo prosta. Tylko serwisy związane z grupą pompową, sterownikiem, kolektorami musi Pani robić z Lumen Technik by zachować gwarancję.
      Pozdrawiam
    • 19.11.14, 20:20
      Pani zastosuje się do wytycznych: 12-18 miesięcy wymiana anody. Reszta raz na 3 lata, chyba, że coś niepokojącego dzieje się z instalacją. To tyle ;)
    • 20.11.14, 07:07
      Dziękuję za odpowiedź:)
    • 10.02.15, 08:23
      Witam ja również chciałbym się podzielić swoimi doświadczeniami z Lumen Technik. Instalacja kolektora słonecznego została zamontowana w moim domu 01.08.2013r . Okres gwarancji na w/w urządzenie wynosi 5 lat . Ostatnio kolektor nie grzał wody , co zgłaszałem telefonicznie do firmy w Warszawie . Do usunięcia usterek przyjechał serwis ze Szczecina , mimo że punkt serwisowy na nasz teren mamy w Koszalinie . Wobec powyższego nie widzę powodu aby płacić za przyjazd ze Szczecina . Tu zawiniła osoba , która dysponowała serwisem ze Szczecina. W opisie przeprowadzonych prac jest wyszczególnione : przełożenie czujnika wężownicy oraz odkamienianie mieszacza wody . Więc nie rozumiem dlaczego mam być obciążony kosztem w 50%. Instalując urządzenia musicie sobie zdawać sobie sprawę , że mamy wodę twardą i powinno się instalować urządzenie do zmiękczania wody. Straszono mnie odsetkami. Proszę powiedzieć to jaki sens ma gwarancja 5 letnia .
    • 10.06.15, 14:43
      Witam, Podzielę się swoim dośwaidzeniem.
      Instalacja zamontowana 08/2014
      od niedawna jeden z termostatów zaczyna losowo wskazywać temperaturę, np w nocy z przyczyn niewiadomych zaczyna pokazywac temp 40-50 stopni na kolektorze. Tak więc pompa się włącza i pompuje zimna wode i chłodzi zasobnik.
      Usterka nie jest stała ale starałem się zgłośić:
      Procedura zgłaszania ustaerki w trakcie gwarancji wygląda tak:
      Tylko i wyłącznie listem poleconym i na formulażu jest oświadczenie tej treści:

      Uprzejmie oświadczam, że jeżeli usterka nie będzie wynikała z uchybienia montażowego Instalatora ani wady produktu dostarczonego przez Lumen Technik zgadzam się, jako Inwestor, na pokrycie kosztów roboczogodzin, materiału oraz dojazdu Instalatora na miejsce instalacji (koszt roboczogodziny jednej osoby 40 zł netto, koszt dojazdu na miejsce instalacji oraz powrotu do siedziby Instalatora - 1 zł netto/km, maksymalna odległość miejsca instalacj od siedziby Instalatora ? 250 km).

      Tak więc jeśli technik w dnui wizyty nie stwierdzi ustarki albo uzna że wynika ona nie z winy Lumen to jestem w plecy nawet do 600PLN netto nie licząc koszu ewentualnej wymiany części.
      Przy stosowniu takich technik w stosunku do swego klienta, ciężko tu o podejżewanie firmy o żetelne stwierdzenie przyczyn usterki. Część instalacji jest na zewnatrz i zdany jestem na opinie fachowca bez jakichkolwiek opcji podważenia jej. Jestem natomiast zmuszony podpisać oświadczenie na formulażu ponieważ bez podpisania tego oświadczenia nie mogę zgłośić usterki.

      Wydaje mi sie że po dość kosztownej inwestycji, jako klient mam prawo byc traktowany troche lepiej.

      Tak więc jeśli ktokolwiek zastanawia sie jeszcze czy skożystać z usług tej firmy , radze zastanowic się jeszcze raz albo i dwa razy.

      Pozdrawiam

      piotr
    • 11.06.15, 09:34
      Witamy serdecznie,

      Tak, jeżeli chodzi o arkusz zgłoszenia rekalamacjnego to zawiera takie oświadczenie. Jeżeli usterka nie wynika z wady produktu samego w sobie lub błędu Instalatora, a spowodowana jest czynnikami zewnętrznymi to zgodnie z przyjęty zwyczajem - nie podlega naprawie gwarancyjnej.

      W momencie stwierdzenia usterki pozagwarancynej każdy Klient może uznać, że nie chce, aby wykonywał ją Instalator Lumen Technik. Na serwisy zwykle wysyłani są Instalatorzy, którzy nie montowali danego systemu, aby obiektywnie obiektywnie ocenić sytuację.

      Pozdrawiamy,

      Zespół Lumen Technik
    • 11.06.15, 10:39
      Witam,

      Doskonale wiem że jeśli usterka nie podlega gwarancji to mam wybór i nie muszę zgadzac się żeby wykonywał ja instalator Lumen Technik. Natomiast oświadczenie zmusza mnie do poniesienia kosztów niezaleznie od tego czy ją wykona czy nie.
      Oświadczenie to jest warunkiem zgłoszenia usterki w trakcie trwania gwarancji, bez tego oświadczenia zgłoszenie nie zostanie przyjęte. Już na przysłowiowe oko, wygląda to na nie zgodne z prawem, ponieważ warunkuje i utrudnia złożenie zgłoszenia tak więc przesłałem to do Rzecznika Praw Konsumenta z prośbą o poradę.

      W trakcie podpisywania umowy byłem zapewniany że firma Lumen Technik ma swoich lokalnych przedstawicieli technicznych i nie będzie żadnego kłopotu z obsługa techniczną. Niestety wygląda na to że jeśli ktoś postanowi wysłac technika w podróż 500km aby sprawdził co się dzieje z moją nowa instalacją to ja mogę być zmuszony do finansowania tej wycieczki.
      Nie pisał bym tu nic jeśli ktoś by podszedł to tego rozsądnie i powiedział, ok nasz Technik z Pana miasta (Wojewódzkiego) pracuje w okolicy , odwiedzi pana i zobaczymy co się dzieje.
      Ale nie, zostałem telefoniczne poinformowany że tylko pismnie i poleconym, a jak chcem przyśpieszyc to mogę scan potwierdzenia poleconego wysłać - a to już żart jakiś jest.

      Szanująca się firma mogłaby zapewnić pomoc techniczną ktora byłaby w stanie, wesprzeć klientów i wyeliminować duży procent zbędnych zgłoszeń tylko i wyłącznie dzięki rozmowie telefonicznej a nie tylko odsyłac na pocztę.


      pozdrawiam

      P
    • 13.06.15, 09:10
      Witam,
      Jak już pisałem, wysłałem wasz formularz gwarancyjny z prośbą o poradę do Rzecznika Praw Konsumenta.
      Na odpowiedz nie trzeba było długo czekać, cytuję poniżej:

      Szanowny Panie,

      Wskazane przez Pana oświadczenie jest klauzulą niedozwoloną. Potwierdzeniem tego faktu jest wpis w rejestrze klauzul niedozwolonych prowadzonym przez UOKiK. W wyroku z 11 września 2006 r. (sygn. akt XVII AmC 157/05) Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał takie postanowienia umowne za niedozwolone. Sąd zakwestionował klauzulę o następującym brzmieniu: "W przypadku nieuzasadnionej reklamacji Zamawiającego zostanie on obciążony kosztami obsługi reklamacji poniesionymi przez Wykonawcę w tym kosztami związanymi z przyjazdem serwisu".

      Zgodnie z art. 385(1) par. 1 kodeksu cywilnego takie postanowienia nie wiążą konsumenta:

      Art. 385(1). § 1. Postanowienia umowy zawieranej z konsumentem nieuzgodnione indywidualnie nie wiążą go, jeżeli kształtują jego prawa i obowiązki w sposób sprzeczny z dobrymi obyczajami, rażąco naruszając jego interesy (niedozwolone postanowienia umowne). Nie dotyczy to postanowień określających główne świadczenia stron, w tym cenę lub wynagrodzenie, jeżeli zostały sformułowane w sposób jednoznaczny.
      § 2. Jeżeli postanowienie umowy zgodnie z § 1 nie wiąże konsumenta, strony są związane umową w pozostałym zakresie.
      § 3. Nieuzgodnione indywidualnie są te postanowienia umowy, na których treść konsument nie miał rzeczywistego wpływu. W szczególności odnosi się to do postanowień umowy przejętych z wzorca umowy zaproponowanego konsumentowi przez kontrahenta.
      § 4. Ciężar dowodu, że postanowienie zostało uzgodnione indywidualnie, spoczywa na tym, kto się na to powołuje.

      Zgodnie z powyższym gwarant nie może żądać od Pana żadnych opłat. Jeśli chciałby Pan zmusić sprzedawcę, do zaniechania tego typu praktyk, są dwa wyjścia:

      - wystąpić z wnioskiem do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów o uznanie postanowień wzorca za niedozwolone,
      - wysłać pisemną skargę (pocztą) do Prezesa UOKiK z uwagi na fakt, że przedsiębiorca narusza zbiorowe interesy konsumentów.

      Pozdrawiam

      P
    • 12.01.16, 17:47
      no właśnie a czy w ogóle Lumen Technik odbiera telefony i odpowiada na maile???
      Bo jakby w cale nikt tam nie pracował (odnoszę takie wrażenie) i tylko, jak trzeba wysłać serwis i policzyć kasę to wysyłają pisemka...
      aga
    • 27.01.16, 14:22
      Lumen technik Odradzam!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!To zwykli naciągacze! Ludzie nie dajcie sie zrobić w konia tej firmie,zamontowałem kolektory i już po 3 miesiącach awaria ale to nie w tym problem!Podczas podpisywania umowy i montażu kolektorów pytając o koszta jakie będę ponosił odpowiedz była jednoznaczna-proszę pana co dwa lata wymiana glikolu co będzie wiązało się z opłatą w wysokości 150zł brutto.Już po roku zadzwoniło jakieś babsko i przekazała mi wiadomość że muszę zrobić serwis zbiornika za 250zł ponieważ stracę na zbiornik gwarancje,jednak to nadal jest nic i teraz uwaga!!!!!!Po dwóch latach zadzwoniła pani z tejże firmy i chciała umówić mnie na serwis tj wymianę glikolu która miała być przeprowadzona w ciągu 7 dni i kosztować 790zł!!!!!!!!!!!!! to teraz pytanie,kiedy te solarki się zwrócą, skoro tak naprawdę grzeją wodę max 5 miesięcy w roku???????dziadostwo na maxa i odradzam nowym niedoświadczonym klientom przed podjęciem decyzji!!!!!!
    • 27.01.16, 18:57
      Witam, podobne zdanie mam. Jedyne co można zrobić to olać ich przeglądy i wymiany.
      Każdy z elementów ma swojego producenta i Lumen nie jest jedyną firmą która może zrobić przegląd czy wymianę glikolu.
      W przypadku zasobnika wystarczy miejscowy hydraulik i niech się pocałują w d*** , do reszty instalacji też się ktoś znajdzie i z głowy. Zresztą po co gwarancja jeśli sądem trzeba straszyć żeby się ktoś zjawił i spojrzał. Moja instalacja nie miała roku jak musiałem straszyć sądem i zgłaszać do uokik-u stodowanie klauzuli zakazanych....
      Szkoda czasu na nich.
      Pozdrawiam
    • 04.02.16, 20:53
      Właśnie dostałam fakturę za wymianę glikolu, pan przez telefon powiedział 400 zł, przy zakładaniu mówiono ok 200, a faktura przyszła na 799zł.
      Telefon jest głuchy przez cały dzień, brak jakiegokolwiek kontaktu, faktura odebrana dziś jest już po terminie, 3 dni.
      Czuje się okłamana już co najmniej 2 razy, a jeszcze ten brak kontaktu... Firma widmo, dotacje zgarnęli nachapali się i zwinęli się?
      Czekam na ich ruch, zapłacić nie mam zamiaru puki nie wytłumaczy mi tego ktoś od państwa Lumen Technik. A po weekendzie lecę po porady konsumenckie.
    • 27.05.16, 16:10
      Witam nikomu nie polecam
      Firma nierzetelna niekompetentni pracownicy
      Nastawieni na prosty i szybki zysk
      Nie cenią klienta
      Pełen negatyw i niezadowolenie z świadczonych usług
      "Zamontowanie i montaż wykonują podwykonawcy"
    • 27.05.16, 16:25
      Witam
      nikomu nie polecam tej firmy - chyba ze wrogowi (niech się męczy z frajerami)
      Firma nierzetelna nastawiona na szybki zysk
      nie liczy się z klientem po podpisaniu umowy
      Podwykonawcy instalują i naprawiają awaryjne części. A za każdy przyjazd słono trzeba płacić chociaż W UMOWIE NIC NIE MA NAPISANE ŻE PRZYJAZD SERWISU JEST PŁATNY
      Właśnie jestem po wygranej przepychance pisemnej i odzyskałem po wielkich bólach 500zł Ale trzeba było zaciągać info od prawników
      Firma straszy sądami i pismami pisanymi przez prawników
      Czekają na naiwnych bojących się ludzi którzy boją się prowadzić merytorycznych dyskusji
      NIKOMU NIE POLECAM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • 27.05.16, 16:30
      Jestem ich klientem
      Odradzam wszystkim którzy tylko pomyślą o tej firmie
      Jestem bardzo nie zadowolony z wykonywanych przez nich usług
      Pozdrawiam
    • 09.08.17, 18:36
      Nie polecam, oszuści. Trzy lata temu podpisałem z nimi umowę na fotowoltaikę. Znałem ich bo z kolei dwa lata wcześniej zainstalowali u mnie solary z dopłatami unijnymi. Tak miało być i teraz, podpisałem umowę, wpłaciłem 1500 zł na ich konto. Przyszła od nich propozycja innego sfinansowania -kredycik- nie zgodziłem się. Po krótce, pieniędzy nie odzyskałem, komornik z Warszawy jest pasywny co do takiej kwoty. I tyle, zostałem okradziony.

    Popularne wątki

    Nie pamiętasz hasła lub ?

    Zapamiętaj mnie

    Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

    Nakarm Pajacyka
    Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.